Har du verkligen all tid i världen?
Tänk dig så mycket tid man lägger ned på onödigs saker utan att man tänker på det?
Hur vore det om man kunde träna på att spara sin tid så gott det går. För det kan man verkligen bara man tränar på det eller lär sig dessa knep. Alla människor uppfattar heller inte tiden lika för dig kan en timme vara väldigt kort medans för mig är det mycket lång tid. Det beror också på vad du ska använda tiden till. Ska du tex gå ut och shoppa så är en timme lagom. Men ska du däremot jobba hemifrån och har en deadline då är en timme väldigt kort tid. Ska du dessutom på din arbetsplats ha ett zoom möte då är en timme för kort beroende på hur många det är som deltar i detta möte. Ni kan också göra era möten lite kortare genom att lägga upp punkter ni ska gå igenom och ge var och en 3 minuter på sig att diskutera och lägga fram era åsikter. Har någon mer att tillägga får de maila in sina åsikter för annars brukar man nästan aldrig bli färdig.
Henry Fords metoder funkar än i dag
Tänk dig Henry Ford han som producerade bra bil till ett mycket bra pris för folket. För att göra dessa bilar så billigt som möjligt så såg han till att man skulle tänka ut ordentligt och räkna ut varje detalj hur lång tid det tog. Detta medförde också att man kunde göra allt mer effektiv. Tex om en viss position tog lång tid så hade man ett möte kring det för att lösa det effektiv. Dvs man hade ett internt möte med både chefer och anställda för att tillsammans kunna räkna ut hur man skulle kunna göra just det område lite snabbare för att spara tid. För visste du om att det som kostar mest är faktiskt när ett företag har anställda.
Man använde då en gammaldags tidrapportering och i dag har vi mycket modernare sätt att göra dessa tidsrapporteringarna.
Gå in på sidan och läs på lite har du frågor och funderingar så kan du kontakta dem. Detta är verkligen något effektiv att använda sig utav på sin arbetsplats oavsett vad det är ni jobbar med.